Att ta beslut som känns rätt i magen

Hej kompisar!

Den här helgen försvann i ett svep. Det blir ju så när en gör roliga saker. Och boy vad roligt jag har haft i helgen. Jag har tränat och träffat vänner och varit på vinprovning och umgåtts med familjen och träffat härliga mammor över konsultationer. Vips så var helgen över! Liten börjar att få ytterligare tänder och sömnen är tjorvig. Igen. Ni vet; never ending story. Vi är familjen som inte sover så bra och som inte har ett städat hem men vi tycker om varandra alldeles jättemycket.

I helgen har jag också tagit en beslut som känns så himla bra i magen: bloggen ska få semester. Jag har tusen och åter tusen saker att skriva men har svårt att tänka sammanhängande tankar. Det gör att jag har svårt att få till ett skrivande som känns bra och rolig och rätt eftersom dagarna går i ett väldans tempo och då känns det så tillrättalagt när jag väl skriver. Som att jag försöker krysta fram ord. Det blir liksom varken hackat eller malet. Ju närmare sommaren kommer desto mer känner jag att semester och tid för familjen är det jag behöver och vill ha. Jag längtar efter det enkla. Och jag vill längta efter att skriva igen. På det där sättet som gör att det bubblar i mig och som gör att jag bara måste få ur mig ord och känslor. Mina planer finns kvar. Jag finns kvar. Men nu känns det skönt att ha landat i att jag vill njuta av den här sista Siritiden på riktigt. Utan en känsla av att jag har måsten på att göra-listan. 

Det här beslutet har vuxit fram och nu känns det rätt fullt ut. Under sommaren ska jag ladda för allt som hösten erbjuder och förbereda mig inför det. Till hösten väntar ny design här på bloggen och fräsiga bilder av min superduktiga kompis Ylva Sandström. Fast jag ska också ge mig tid att sålla bland tankar och idéer för att inte hamna i ett nytt prestationsträsk. Jag hamnar där lätt. Det har sannerligen det här första året som förälder bevisat mig. Jag är inte fri från prestationsångest och en strävan efter att duga som jag är. Tvärtom. Jag drivs av att få vara en sån som presterar men det handlar om att hitta balansen: att inte vara ett hundra procent på livets alla området på en och samma gång.

Fram till dess finns jag på Instagram där jag numera heter ceciliastaalhandske. Där uppdaterar jag mycket och ofta.

Hej semester och ha en härlig sommar kompisar!

Kram Cilla

2 thoughts on “Att ta beslut som känns rätt i magen

  1. eson11

    Den egoistiska delen av mig är ledsen nu för jag tycker så mycket om att läsa allt klokt du skriver. Fast resten av mig är himlarns glad för din skull!

    Var stolt över att du är så klok att du kan fatta såna här beslut 🙂

    Gilla

    Svara

Kommentera

