En semester som behövdes

Ibland behöver en låta tiden ha sin gång för att perspektiv ska bli mer verkliga och beslut som tas mer genomtänkta. För att saker och ting ska falla på plats. Och då är tid det enda en kan ge sig själv.

När min semester väl stod för dörren kände jag mig som en urvriden disktrasa. En lycklig och tacksam och stolt urvriden disktrasa. Jag var så rackarns trött. Första delen av 2017 var den mest intensiva period på många år, och sviterna av sena pluggnätter, resande fram och tillbaka till Bromma, en högsäsong med kunder och intensiv träning satte sina spår. Jag var bara trött. Lyckligtvis har jag blivit klok med åren och känner mig själv och min kropp väldigt väl. Jag behövde återhämtning, lugn och ro och tid med min familj. Och det var precis vad jag har gett mig själv.

För dig som inte följer mig på Instagram åkte vi till Kreta i juni och latade oss. Det var välbehövligt. Då hade jag energi till ett par jobbveckor till innan den sammanhängande semestern kom. Då kopplade jag ner och stängde av så mycket som möjligt. Vi åkte till Västkusten och hade en avkopplande, återhämtande och stillsam semester som vi alla behövde. Det var en tuff vår. Det kände vi när tempot lugnade ner sig.

2017-06-10 15.48.35

2017-07-23 13.50.56

2017-07-24 19.47.49-1

Nu har jag jobbat en vecka och Siri har börjat på förskolan. Hej rivstart! Jag känner att jag har en helt annan energi i kroppen och tycker att det har varit en rolig första vecka. Jag har lagt upp en längre planering av min egen träning och känner mig motiverad och peppad att gå ifrån den här jag tränar lite som jag känner för-träningen som semestern har inneburit. Det är ju skönt att leka lite mellan varven, men därefter gillar jag att ha en plan att följa. Min kropp är redo för att ta träningen till ytterligare en nivå. Mitt eget företag fyller snart ett år. Ett år! Bara det känns crazy bananas galet. Tänk att jag har fått arbeta med människors träning, hälsa och välmående ett helt år. Livet!

Det går ju inte att sticka under stol med att hela året har varit lite galet. Att starta eget företag och lämna läraryrket har inneburit en helt ny vardag för mig. På samma sätt som det är det bästa jag har gjort har det givetvis inneburit mycket jobb. Nu har jag återhämtat mig från den första hektiskt omställningen och känner mig peppad att ta nästa steg i min karriär; både när det gäller mitt eget företag men också utveckla verksamheten på Body Gym & Relax. Min kreativa hjärna är i full gång och jag ser verkligen fram emot den här hösten.

Kram!

 

Kommentera

