När kroppen håller

Att jobba med träning innebär inte alltid att det är enkelt att få till sin egen träning. Jag hänger bland svett och hantlar hela dagarna. Det finns en enkel tillgänglighet till fysisk aktivitet, men det är inte alltid enkelt att få till den. För att min egen träning ska bli av behöver jag planera. Precis som alla andra. Skulle jag bara träna på känsla skulle det blir svårt att få ihop någon större träningsdos. Varje vecka behöver jag sätta mig ner och se över vilka dagar jag kan göra space i schemat för att själva kunna träna. Vissa veckor är det enkelt. Andra veckor är det svårare. Det handlar om att prioritera.

Just nu är jag i ett flow. Träningen blir inte bara av utan den håller kvalitet och jag känner att jag utvecklas. De senaste tiden har jag känt mig stark. Explosiv. Uthållig. Rörlig. Jag har nött på med en del tråkiga men nödvändiga övningar för att stärka upp sådant som inte lirar i kroppen (min rumpa exempelvis) och jag jobbar alltid med bålkontroll och stabilitet eftersom min magmuskeldelning kan besvära om jag inte håller mig stark. Att vara i ett flow är en sådan magisk känsla.

I morse sprang jag intervaller. Det var ett sådant pass när allting stämde. Jag hade tryck i kroppen och attityden satt på plats. Spellistan levererade bra låtar och jag fick sån jäkla feeling. Efter ett sådant pass kan jag inte sluta fascineras över hur underbart det är när kroppen håller. Hur coolt det är att en kan bryta ner den med graviditet och skador och inaktivitet men att den vill bli stark, snabb och göra rätt om den bara får bra förutsättningar. Att kunna springa är något jag är otroligt tacksam för. Att dessutom kunna göra det snabbt och explosivt och mer och mer är en ynnest. Jag vill bara ha mer.

Och vad kan vara en bättre start på dagen än en riktig svettfest? Det är inte mycket som slår det faktist. 

Tack kroppen för allt du gör för mig. Du är bäst. ❤

img_3265img_3261

Kommentera

