Grym träningsvecka, svettfest och endorfinkick

Checkar av en grym träningsvecka med fem inplanerade och fem genomförda pass. Jag snittar tre till fem pass i veckan, beroende på hur jag kan fördela min tid. Därtill har jag numera ett tämligen rörligt arbete och sitter inte stilla särskilt längre perioder under dagarna. Det gör att jag är mer aktiv under hela dagarna på annat sätt än när jag jobbade som lärare.

Den här veckan har genomsyrats av ett bra träningsflow, en pigg, stark och fräsch kropp. Tung styrka, svettfest med löpintervaller och endorfinkick tillsammans med vänner. Min kropp har levererat och jag känner mig on top of the world. Jag tränar mina tunga styrkepass på egen hand, för att jag gillar att vara i min egen bubbla, men jag tycker också att det är galet roligt att jag och mina kompisar har kommit igång och träna tillsammans. Vi har varit gravida, lagt ner tid på snippbootcamp och återträning av bålen och lagt fokus på att komma tillbaka till eller börja med fysisk aktivitet. Nu är det dags att ta nästa steg och utmana och bygga en ännu starkare kropp. Jag får vägleda och utmana på ett säkert sätt, vilket jag tycker är roligt. Den hösten kommer att bli grym.

img_3295

I morgon är det dags för köra skiten ur sig en måndag-passet. Jag håller ställningarna för Johan på måndagar när han är på semester och tänkte presentera ett gäng nya låtar i morgon. Som cykelinstruktör utvecklas jag hela tiden. Jag läser på, lär mig nya upplägg och sätt att tänka kring periodisering och pulszoner. Det är otroligt roligt att leda just cykelklasser och lucky me som håller två cykelklasser den här terminen. Från och med vecka 37 kan du cykla tisdag eftermiddag och fredag morgon med mig. Det kommer att bli fett.

Kommentera

