Det är alltid lite mer galet på torsdagar

Den här galna torsdagen inleddes med ett intervallpass på löpbandet. Snittfarten har ökat otroligt mycket den senaste tiden och jag vågar i princip säga att jag nog ta mig tusan är snabbare idag än innan jag blev gravid. That’s pretty darn good! Jag njuter otroligt mycket av att kunna springa utan begränsningar. Ingen snippa som springer läck och ingen bål som kollapsar. För mig, som har fått jobba hårt för att kunna använd min kropp mer optimalt, känns det som en vinst varenda gång. Det är så värt att bygga styrka från grunden för att sedan få utdelning i form av en kropp som håller för belastning och tempo.

img_3343

Min arbetsdag har varit intensiv. Precis som det alltid verkar vara just på torsdagar. Dagens första kaffe avnjöt jag vid halv 3 tiden, mellan dagens två sista kunder. Jag har haft en sådan bredd på kunder idag och det är så rackarns roligt att få träffa så många olika människor med olika kroppar. Det är en ynnest.

Häromdagen anmälde jag mig till ytterligare ett steg som kostrådgivare via The Academy. Inte för att jag inte besitter goda kunskaper redan idag utan för att jag är så nördigt intresserad av vad den mat vi äter gör med kroppen och hur vi äter påverkar vårt välmående och våra prestationer – i så väl vardag som träning. Jag ä l s k a r att lära mig nya saker, utvecklas och bli bättre. Och tja, jag vill bli bra bra bra på det jag jobbar med och kunskap är makt. I november är det återigen dags för ett par dagar i Stockholm och jag längtar redan.

 

Kommentera

