Du kan vara din egen superhjälte

Många av oss har tuffa tider och sviter av ett förflutet i bagaget. Det är få förunnat att gå genom livet utan motstånd, hinder och utmaningar. Mina svåra och destruktiva år har, med facit i hand, hjälpt mig att utvecklas som människa. Enormt. När jag tänker på mitt 25-åriga jag är vi tusen och åter tusen mil ifrån varandra. Inte i närheten av att vara samma person men samtidigt är vi ju det på något sätt. Och vad vore livet utan förändring?

Det var tufft att inte tycka om mig själv, att alltid bry mig om vad andra tyckte om mitt utseende och mina prestationer, men jag vill inte vara utan den erfarenheten. Det har gjort mig väldigt ödmjuk och varm som person. För jag vet hur svårt det kan vara känna självhat och hur enkelt det är att hamna i ett destruktivt och negativt sätt att tänka om sig själv. Jag vet också hur enkelt det är att låta andra människor påverka ens välmående när en känner sig så liten och och osäker och otrygg. Det är ofantligt enkelt. För enkelt. Precis som att det alltid är mycket enklare att berätta för andra vad en behöver bli bättre på och vad en inte kan istället för att berätta om allt en redan kan och gör riktigt bra. Det kräver liksom mer av oss att välja att utvecklas, att gå emot strömmen och att ta våga ta plats. Det kräver mer av oss att våga vara sin egen superhjälte.

Nå väl. Idag tänkte jag att vi kunde embrejsa och omfamna alla jävligheter, svårigheter och tuffa tider vi har gått och går igenom. Jag tänkte att vi kunde förenas i tanken att det som har varit tillhör det som har varit och att vi kan se våra värsta erfarenheter som en gåva; en gåva som kan hjälpa oss att aktivt välja inställning i vårt liv. Att välja att våga vara sig själv, att vara glad och använda sin fulla potential är ett val. Det kräver givetvis mod att gå utanför trygghetszonen för att kunna utvecklas, men alla människor har geisten inom sig. För jag önskar att alla människor tar möjligheten att utvecklas till att bli sätt bästa och rockigaste jag. Du kan vara din egen superhjälte.

Sluta älta och analysera. Släpp taget om det som har varit. Sträck på ryggen och omfamna de problem och hinder du har framför dig. Ta steget mot en lösning – även om det känns obekvämt och obehagligt och otäckt. Du kommer att växa genom motståndet och på andra sidan av alla jävligheter och negativa tankar finns ny kraft att hämta. Nya tankar. Ny inställning. Ny energi och ny inspiration.

img_0111

Kram Cilla ❤

Lämna en kommentar